Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?

Facturen worden altijd per mail verstuurd aan de licentiehouder. Deze licentiehouder kan ook in de applicatie de factuur oproepen. Ga naar de rubriek ‘MIJN VASTGOEDSCANNER’ en klik rechtsonder onder de kop ‘Facturen’ op de factuur van uw voorkeur.

Gebruikers die geen licentiehouder zijn, kunnen geen factuur opvragen. Wel hebben zij in de rubriek ‘MIJN VASTGOEDSCANNER’ inzage in hun eigen gebruiksgegevens.

Hoe kan ik een nieuwe contactpersoon vastleggen?

Een contactpersoon noemen we in de Vastgoedscanner licentiehouder. Een licentiehouder kan contactgegevens van gebruikers wijzigen, nieuwe gebruikers aanmaken en licenties van bestaande gebruiker intrekken. Als de licentiehouder zijn taken wil overdragen aan een collega (omdat hij bijvoorbeeld de organisatie verlaat), dan dient hij contact op te nemen met DataLand. Daar wordt vastgelegd wie de nieuwe contactpersoon is. De oude contactpersoon verliest op dat moment zijn inlogrechten en de nieuwe contactpersoon ontvangt zijn wachtwoord via de mail. Er mag in geen geval gebruik worden gemaakt van logingegevens van collega’s, een licentie op de Vastgoedscanner is altijd persoonsgebonden.

Hoe kan ik mijn verbruik zien?

Elke gebruiker heeft zicht op zijn eigen verbruik. Ga naar de rubriek ‘MIJN VASTGOEDSCANNER’ en geef onder ‘Dashboard’ de begin- en einddatum aan van de periode waarover u het gebruik wilt zien. Na een druk op de knop ‘Zoeken’ wordt in beeld gebracht welke rapporten u heeft opgevraagd. U ziet het adres waarop het rapport betrekking heeft, de gegevensgroepen die met dit rapport zijn opgevraagd en het tarief dat voor dit rapport geldt. Ook worden de opvragingen gesommeerd en wordt het totaalbedrag vermeld van alle rapporten in de opgevraagde periode.

De licentiehouder heeft met dezelfde functie zicht op het totaal aan opvragingen binnen de gehele organisatie of het organisatieonderdeel. Daarnaast kan de licentiehouder onder de kop ‘Facturen’ de laatst verstuurde facturen zien.